مدرسهٔ سرمد از ابتدای تاسیس خود به دنبال شکلدهی و ارائه الگویی برای ادارهٔ بهینه و موثر مدرسه در ابعاد مختلف بوده است. بیتردید برنامههای آموزشی و تربیتی از مهمترین مولفهٔهای مدرسه در تربیت دانشآموزان است. تجربیاتِ ۱۲ ساله پیشدبستان و دبستان پسرانه و ۵ ساله پیشدبستان و دبستان دخترانه سرمد، این زمینه را فراهم ساخته است که پروژه برنامهٔ درسی سرآمد به عنوان یک برنامهٔ درسی مدرسهمحور آغاز گردد.
این پروژه از آبان سال ۱۳۹۹ آغاز گردیده است و با همکاری معلمین مدارس دخترانه و پسرانه و پژوهشگران و هیئت علمی واحد تحقیق و توسعه، در حال طراحی و اجراست. ویژگیهای مهم و کلیدی در طراحی این برنامهٔ درسی توجه به برنامههای درسی بهروز شده و اسناد برنامه درسی ملی متناسب با رویکرد آموزشی و پرورش در قرنِ ۲۱ است.
این برنامهٔ درسی علاوه بر اینکه در حوزههای موضوعی برنامهٔ درسی با رویکرد یادگیری مادامالعمر و یادگیری عمیق به طراحی میپردازد؛ به مهارتهای چهارگانه خلاقیت، تفکر نقاد، همکاری و برقرار ارتباط توجه ویژه دارد. مهارتهای شغلی و مهارتهای زندگی و همچنین مهارتهای حوزه فناوری اطلاعات و سواد رسانه نیز از دیگر اهدافی است که در این برنامهٔ درسی مورد توجه میباشد.
مخاطب این پروژه علاوه بر مدارس سرمد، کلیه مدارسی هستند که خود را نیازمند داشتن برنامهٔ درسی مدرسهمحور بهروز شده، با یافتههای علمی میدانند و به طور تخصصی علاقهمند به برنامهریزی و اجرای فعالیتهای آموزشی و تربیتی میباشند.