وبینار اول سرآمدشو

وبینار اول سرآمدشو

اولین رویداد آموزشی سرآمدشو با عنوان «تحلیل چندرسانه‌ای آموزشی داخلی» در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار شد.

 رویدادهای آموزشی سرآمدشو، یکی از پروژه‌های بنیاد سرمد است. این رویدادهای آموزشی به صورت ماهانه برگزار می‌شود و به موضوعات نظری با نگاهی کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سرمد:

ما در وبینارهای سرآمدشو به موضوعات مهمی مثل تحلیل بسته‌های آموزشی داخلی، تحلیل بسترهای یادگیری بین المللی، شایستگی‌های کلیدی و مهارت‌های زندگی، داستان‌وارسازی پداگوژی می‌پردازیم. 

ارائه دهنده‌ی دوره اول این سری وبینارهای آموزشی خانم سمیه رزبان بودند، ایشان در بیان زمینه‌ها و نتایج این دوره آموزشی فرمودند: هدف از این رویداد این است که دو چندرسانه‌ای مداد و میشا و کوشا را زیر ذره‌بین ببریم و آنها را از لحاظ تطبیق با اصول طراحی آموزشی مورد بررسی قرار دهیم.

این دوره آموزشی جزء تاثیرگذارترین آموزش‌ها برای معلمان وعلاقه‌مندان به حوزه تعلیم و تربیت است و می‌تواند راهنمای خوبی برای ارتقاء سطح دانش فعالان آموزشی باشد. خانم رزبان دانشجوی دکتری رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس و ارائه‌کننده دوره‌های آموزشی، دو مزیت مهم مجموعه چندرسانه‌ای‌‌ را درگیر کردن حواس مختلف، خصوصاً حواس دیداری و شنیداری و بازخوردهای فوری به دانش‌آموزان دانست. 

نکته مهم آن است که چندرسانه‌ای انتخاب شده، مطابق با اصول طراحی آموزشی و تئوری‌های موجود در این زمینه طراحی شده باشند، در غیراینصورت نه تنها یادگیری بهبود پیدا نمی‌کند بلکه می‌تواند باعث کج فهمی و اختلال حواس شود. ما در واقع به دنبال آن هستیم تا با ایجاد بسترهای مناسب در راستای ارتقا کیفی فعالان صنعت آموزش، بستر پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر این صنعت در کشورمان را فراهم کنیم.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on print
پرینت
5/5
بنیاد سرمد
بنیاد سرمد

مطالب مرتبط

بنیاد سرمد

ما در بنیاد عام‌المنفعهٔ فرهنگی آموزشیِ سرمد، گرد آمده‌ایم تا همهٔ تلاش خود را برای ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی به کار بگیریم. بدین‌منظور با مطالعه و تحقیق، همکاری با مراکز آموزشی و ساختارسازی در امر تعلیم‌وتربیت، به دنبال خلق الگوهای نوین، کارآمد و قابل تعمیم در آموزش‌وپرورش هستیم.

پاسداران، بالاتر از چهارراه پاسداران، خیابان عابدینی‌زاده، پلاک ۱۲، واحد ۳

شماره تماس : ۶۸ الی ۰۲۱۲۲۷۸۴۸۶۷