وبینار ششم سرآمدشو

با این سرعت تغییر و تحولات جهانی عجیب است که انسان، همان انسان قبل با قالب‌های قدیمی باقی بماند و کلاس‌های درس، همچون گذشته و به شیوه‌های متداول سنتی و مکتب خانه‌ای اداره شوند و نظام‌های آموزشی، همانطور ساده و تک‌خطی باقی بماند. باید طرح و برنامه ریزی تازه، آموزشی نوین در مدرسه و کلاس و به ویژه معلمی با روش‌های تدریس به روز و جدید برای این هزاره‌ی جدید راه اندازی کرد.

در قرن بیست و یکم، انفجار جمعیت یادگیرنده، سرعت ارتباطات جهانی و افزایش آموزش و افزایش انتظارات، تجربه‌های شکست خورده‌ی مدل‌های قبلی، علامتی هشدار دهنده است و شاید مقدمه‌ی حرکتی باشد به سمت به روز کردن بیشتر و بهتر معلمان.

اما امروزه، علاوه بر باسواد بودن، باید در زمان حال و با استفاده از ابزار دنیای امروز به جلو برویم . زمانی معیار باسواد بودن، علاوه بر خواندن و نوشتن، دانستن یک زبان خارجی و توانایی کار با رایانه بود ولی امروزه  این نیز کفایت نمی‌کند و گفته می‌شود دانستن دانش روز معلمی و هم‌راستا شدن با آن ضرورت دارد. در دنیای امروز با پیشرفت این دانش، دانستن برخی نکات توسط معلم از نظر دانش‌آموزان امری بدیهی و حتی عادی محسوب می‌شود و انتظار دارند که معلم، از آنان جلوتر و مطلع‌تر باشد.

داستانِ سرآمدشو از جایی آغاز می‌شود که تصمیم گرفته شد تا قدمی در راه رشد بیشتر و به‌روزرسانی معلمان کشورمان برداریم. اینجا می‌خواهیم با به اشتراک گذاشتن تجربیات فعالان حوزه‌ی آموزش، آن‌ها را در این زمینه توانمندتر کنیم. سرآمدشو خانواده‌ای به وسعتِ‌ تمام معلمان فعال و تاثیرگذار در سراسر کشور دارد و همه امکان دسترسی به این برنامه را دارند.

جلسات ما در سرآمدشو، به صورت آنلاین ماهی یک‌بار برگزار می‌شود. سیرِ وبینارها یک‌شکل نیست اما هر وبینار،‌ مویدِ‌ وبینارهای بعدیِ‌ خود است. بعد از برگزاری جلسات هم صوت و ویدئوی آن‌ها را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

ما کی هستیم و به دنبال چه هستیم!

وبینار ششم یا انفجار کلاس؟

همه‌ی ما دوست داریم در کلاس درس، یک فضای پویا و زنده داشته باشیم. کلاسی که تعامل در آن برقرار باشد و دانش آموزان هم به اندازه معلم در برگزاریِ آن مشارکت داشته باشند.

چیزی که ما نامِ‌آن را کلاسِ انفجاری می‌گذاریم.

کتاب روش‌های انفجاری تدریس، نوشته رندی موبرگ در سال ۱۹۹۴ میلادی، ترجمه‌ی  پرویز امینی در بهار ۱۳۷۸ نمونه‌ای از همین موضوع است.

در این وبینار می‌خواهیم نمونه‌های مختلفی از کلاس انفجاری را به نمایش بگذاریم و در این رویداد می‌توان مثال‌های زیادی برای بالا بردن تعامل در کلاس به دست آورد.

در این وبینار چه می‌گوییم؟‌ 

  • نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در روش‌های انفجاری
  • فعالیت‌های گوناگون مانند خواندن، گوش کردن انجام دادن و… برای ایجاد یادگیری زنده
  •  الگوهای تدریس و چالش‌های آغازین و پیش برنده یادگیری.

 از برگزاری این وبینار چه هدفی داریم؟

  •  زمینه مشترک در مفهوم کلاس زنده  یا کلاس انفجاری ایجاد کنیم.
  • نمونه‌ها و مدل‌هایی برای ایجاد یک فضای زنده یادگیری به اشتراک بگذاریم. 
  •  الگوهای یادگیری برای تسهیل فضای یادگیری معرفی کنیم.

چه کسانی مخاطب سرآمدشو هستند؟

  • دبیران خصوصا معلمان ابتدایی 
  •  علاقه‌مندان به حوزه تعلیم و تربیت

هدف وبینار ششم سرآمدشو

  • به‌اشتراک‌گذاری یافته‌های حاصل از بررسی داستان‌وارسازی پداگوژی در واحد تحقیق و توسعه بنیاد سرمد
  • ایجاد زمینه آشنایی معلمان با ضرورت و تجربیات عملی انجام شده در زمینه استفاده از عنصر در طراحی آموزشی
  • شناخت منابع معتبر برای مطالعه بیشتر در حوزه داستان‌وار‌سازی پداگوژی
  • دستیابی به منابع کاربردی معرفی شده توسط مخاطبین

چطور ثبت‌نام کنم؟

برای شرکت در وبینارها ابتدا در سایت آکادمی سرآمدشو به نشانی (https://academy.sarmadfdn.ir/) ثبت‌نام کنید. و بعد از ساخت اکانت در سایت آکادمی در روز و زمان رویداد به پنل آکادمی خود مراجعه کنید و در وبینار ششم سرآمدشو با عنوان «کلاس انفجاری» شرکت نمایید.

برنامه ساعتی

برنامه زمانی رویداد

۱۶:۵۵ - ۱۷:۰۰
مراسم خوش آمدگویی
سلام و خوش آمدگویی
۱۷:۰۰ - ۱۸:۲۰
کلاس انفجاری
توضیح موضوع
۱۸:۲۰ - ۱۸:۳۰
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ

تاریخ

بهمن 18 1400

زمان

17:00 - 18:30

هزینه

رایگان
بارکد QR
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بنیاد سرمد

    ما در بنیاد عام‌المنفعهٔ فرهنگی آموزشیِ سرمد، گرد آمده‌ایم تا همهٔ تلاش خود را برای ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی به کار بگیریم. بدین‌منظور با مطالعه و تحقیق، همکاری با مراکز آموزشی و ساختارسازی در امر تعلیم‌وتربیت، به دنبال خلق الگوهای نوین، کارآمد و قابل تعمیم در آموزش‌وپرورش هستیم.

    پاسداران، بالاتر از چهارراه پاسداران، خیابان عابدینی‌زاده، پلاک ۱۲، واحد ۳

    شماره تماس : ۶۸ الی ۰۲۱۲۲۷۸۴۸۶۷